زندگینامه سیاوش قمیشی
نوشته شده توسط : وحید

سیاوش قمیشی کوچکترین فرزند خانوادهٔ خویش است و دارای دو برادر به نام‌های سیامک و سیروس و یک خواهر به نام سیمین می‌باشد. او نزدیک به ۹ ماه بیشتر نداشت که خانواده اش تصمیم گرفتند از اهواز راهی تهران شوند. در تهران، مادرش به آموختن موسیقی می‌پرداخت، پیانو می‌نواخت و خانمی به نام اُلگا (که تباری روس داشت) به وی آموزش می‌داد. سیاوش که حدود ۶ سال بیشتر نداشت، از شنیدن صدای نواختن آنها لذت بسیاری می‌برد و در عین کودکی و با اینکه پایش به پدال‌های پیانو نمی‌رسید، به پشت ساز مادرش (پیانو) می‌نشست و در عالم بچگی با پدال‌های آن بازی می‌کرد. در حین همین بازی‌ها و به همراه صداهائی که از این ساز خارج می‌شد احساس خوبی به وی دست می‌داد و همانجا بود که سیاوش به موسیقی علاقه‌ای ویژه پیدا کرد.[نیازمند منبع]

او تا سن ۱۴ سالگی در تهران می‌ماند اما شیفتگی او به موسیقی باعث می‌شود درس را رها کرده و برای ادامه تحصیل (موسیقی) راهی انگلستان شود. (او اولین آهنگ خود را در ۱۴ سالگی در تهران با نام ای قایقران ساخته بود که توسط ضیا خوانده شد).

قمیشی به لندن که مهد آن روزهای موسیقی دنیا بود پا می‌گذارد و برای تحصیل موسیقی به دانشگاه سلطنتی لندن رویال سوسایتی آو آرتز می‌رود و با مدرک فوق لیسانس آهنگسازی دانشگاه را ترک می‌کند. او از آن پس تا سن ۲۵ سالگی در لندن می‌ماند و با گروه‌های موسیقی مختلف از جمله ربلز و ووینگرز و اینسکتز به عنوان پیانیست و خواننده همکاری می‌کند.

او در سن ۲۵ سالگی به ایران بازمی‌گردد و تا سن ۳۴ سالگی در ایران می‌ماند. او در این مدت اولین آلبوم خود به نام فرنگیس را منتشر ساخت و برای خواننده‌های زیادی از جمله بتی اقدام به آهنگسازی کرد.

وی پس از انقلاب ۱۳۵۷ به آمریکا و شهر لس آنجلس مهاجرت کرد و تا کنون را در آمریکا گذرانده‌است. او در طی این مدت ۱۱ آلبوم منتشر کرده‌است

آلبوم‌ها




:: بازدید از این مطلب : 947
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 9 فروردين 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: